Airline Әуе компаниясы
Mechanic Механик
Dispatcher Диспетчер
Flight Attendant Жолсерік
Architecture Сәулет
Museum Jobs Мұражай жұмыскері
Music Conductor Музықалық дирижер
Art Appraiser Өнер сарапшысы
Business Кәсіпкерлік
Accountant Бухгалтер
Administrative Assistant/Secretary Әкімшілік көмекшісі / хатшысы
Financial Advisor Қаржылық кеңесші
Fundraiser ақша жинаушы
Media Бұқаралық ақпарат құралдары
Book Publishing Кітап басып шығарушы
Web Developer Веб-әзірлеуші
Writer/Editor Жазушы / редактор
Nurse Медбике
Paramedic фельдшер
Psychologist Психолог
Social Worker Әлеуметтік қызметкер
Veterinarian Мал дәрігері
Airline Әуе компаниясы
Mechanic Механик
Dispatcher Диспетчер
Flight Attendant Жолсерік
Architecture Сәулет
Museum Jobs Мұражай жұмыскері
Music Conductor Музықалық дирижер
Art Appraiser Өнер сарапшысы
Business Кәсіпкерлік
Accountant Бухгалтер
Administrative Assistant/Secretary Әкімшілік көмекшісі / хатшысы
Financial Advisor Қаржылық кеңесші
Fundraiser ақша жинаушы
Media Бұқаралық ақпарат құралдары
Book Publishing Кітап басып шығарушы
Web Developer Веб-әзірлеуші
Writer/Editor Жазушы / редактор
Nurse Медбике
Paramedic фельдшер
Psychologist Психолог
Social Worker Әлеуметтік қызметкер
Veterinarian Мал дәрігері
Long-term plan unit: Professions |
School: № 7 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lesson : 1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Date: 30.11.2017 |
Teacher’s name: Akhtiamova. L.E, Omargaliev. A.M. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CLASS: 9 А |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Theme of the lesson: Jobs |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning objective (s) that this lesson is contributing to |
7.2.2.1- understand with little support most specific information in extended talk on a limited range of general and curricular topics; 7.4.2.1- understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics; 7.3.6.1- begin to link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: *the types of professions * to translate a new words |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Most learners will be able to: • read an online forum about a long weekend • learn expressions with have • talk about people’s dreams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Some learners will be able to: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Success criteria |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Value links |
To choose a future professions |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cross curricular links |
ICT |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ICT skills |
Create a new presentation |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Previouslearning |
The 21 century school |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plan |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stages of the lesson |
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Teacher’s notes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Greeting
Check-in homework 5 min |
The teacher greets students; students respond to greeting and take their places. Hello, boys and girls! Sit down, please! You must to do project work «My ideal school» |
Pupils to show their work |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Warm up
5 min
|
Today in our lesson we will talk about the jobs. Do you know how to say this theme in another word? Ok? Good. Let’s play the game. You should imagine. I am a journalist. I want to write article in New York time newspaper, about popular professions among the young people. Can you help me? Ok. Let’s answer for my questions: Hello, how do you think….
Ok. Thank you for your attention. You can read this article in New York time press in the next week.
|
Professions Yes, we can help you T-P1,P2, P3… Answer: 1) I think the popular professions among the young people it is.. 2) I want to be a… 3) I think or For me this profession is interesting because.. 4) In my future professions the important subject is… |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
The main part 10 min |
Know look at the blackboard. We have types of profession. What profession do you know from Airline?
Flight AttendantЖолсерік Борпроводник
Museum Jobs Мұражай жұмыскері Работник музея Music Conductor Музықалық дирижер Муз. дирижер Art Appraiser Өнер сарапшысы Оценщик искусства Business Кәсіпкерлік Бизнесмен
Administrative Assistant/Secretary Әкімшілік көмекшісі / хатшысы Financial Advisor Қаржылық кеңесші
Media Бұқаралық ақпарат құралдары СМИ Book Publishing Кітап басып шығарушы Web Developer Веб-әзірлеуші Вэб дизайнер Writer/Editor Жазушы / редактор
Social WorkerӘлеуметтік қызметкер Соц. работник
Good. Today it’s our new words. Let’s repeat after me all together. |
The work with slide Our new words today
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Practice 18 min |
Now, I’ll give a short letter. This letter wrote boys and girls from another country about their future jobs. Your task: You must read, translate and line words the present Simple Tense. Do you understand? Let’s begin.
If you do this exercise right show me OK. |
The work in pairs
The method of a big finger |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
I want to show you one video about a people, about their jobs and their dreams. Look, please! VIDEO 1.1 A City where journalist to take interview about: • What are your jobs? It was your dreams or now? Reflection: I am a journalist and tell me, please! After thislesson your opinion about your future profession change or no? Ok, thank you for your lesson. Your mark are..
|
The work with video. Pupils to do вывод
Pupils show me their hands who change opinion about profession?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Homework 2 min |
To write a short composition «I want to be a…» |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Additional Information |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment - how are you planning to check learners` learning? |
Health and safety check ICT links |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
More support will be given to weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks with greater support |
-through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities -through observation in group and end performance activities -through formative task
|
-White board and video is used no more than 10 minutes -Use water based pens -Health promoting techniques -Breaks and physical activities used. -Points from Safety rules used at this lesson. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
REFLECTION
|
Answer the most relevant questions to reflect on your lesson. Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn? What did/didn’t you like? What was difficult? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||